Przeglądarka Brave charakteryzuje się w niezwykle dynamicznym tempem rozwoju . Zaledwie w trzy tygodnie powiększyła grono swoich użytkowników o kolejne 1,7 miliona osób. Wszystko wskazuje na to, że tendencja wzrostowa nie zostanie zahamowana.

W połowie listopada bieżącego roku przeglądarka Brave miała premierę swojej wersji 1.0. W jej trakcie podano informację, że przeglądarka open source pozyskała następne 1,7 miliona aktywnych użytkowników w skali miesiąca. Powyższa informacja jest jednoznaczna z faktem, że wykorzystanie Brave urosło  o kolejne 19% na wszystkich urządzeniach. Odnosząc powyższe dane do ubiegłorocznych osiągnięć liczby są jeszcze bardziej zachwycające. Otóż baza aktywnych użytkowników wspomnianej przeglądarki zaowocowała ich dwukrotny wzrostem w skali miesięcznej.

Na tą chwilę ma więcej niż 10 mln aktywnych użytkowników każdego miesiąca

w ramach przypomnienia, wspomnimy że część strategii biznesowej Brave zawierała model gromadzenia twórców treści na skutek automatycznej dystrybucji BAT, czyli natywnego tokena tej przeglądarki.  Jak zapewne wiecie jest on przyznawany stronom systematycznie odwiedzanym przez użytkowników. Dane związane z ich rejestracją jednoznacznie  wskazują na to, że twórcy treści zaczynają odnotowywać znaczący strumień przychodów właśnie ze strony Brave.

Na chwilę obecną liczba twórców treści, którzy zostali pomyślnie zweryfikowani na tejże platformie urosła do ponad 340 000. Ich znaczną część zamieszcza swoje publikację na:

  • YouTube
  • Twitterze
  • stronach internetowych o charakterze zarówno osobistym, jak i firmowym
  • Twitchu.

Przeglądarka przeglądarce wilkiem

Jeżeli przeglądarka Brave ma ambicje, aby zrównać się z Google Chrome to ma jeszcze długą drogę do pokonania. Nie zmienia to jednak faktu, że radzi sobie zaskakująco dobrze. Wszystko wskazuje na to, że to właśnie Brave spośród wielu innych przeglądarek najlepiej spełnia oczekiwania użytkowników w zakresie zapewnienia ich prywatności.

W mniemaniu Brave gwarantowanie zarówno bezpieczeństwa jak i prywatności jej użytkowników polega głównie na automatycznym blokowaniu wszelkich reklam, trackerów czy też automatycznie odtwarzanych strumieni video. Przygotowana przez programistów sekcja ustawień prywatności pozwala na wprowadzeniu przez użytkownika dowolnych ustawień we wspomnianym zakresie.

Wersji 1.0, przeglądarki oferuje im także zwane Brave Rewards. Użytkownicy, którzy skorzystają z tej funkcji będą mieli automatycznie zliczany czas czy też wymiar uwagi, który poświęci na przeglądanie wyświetlanych witryn. Na podstawie Brave Rewards przyzna adekwatną ilość tokenów BAT, które następnie każdy użytkownik może wymieniać z innym użytkownikiem, reklamodawcą lub wykorzystać w łańcuchu bloków Ethereum. Jeżeli użytkownik wyrazi taką chęć może również spieniężyć posiadane tokeny czy też wymienić je między innymi na karty podarunkowe oraz vochery do restauracji.

Opisane wyżej postępowanie jest częścią misji Brave, mającej na celu wymuszenie zmian zarówno w systemie reklamowania się w sieci, jak i sposobu monetyzacji ruchu w witrynach przez twórców treści.